mandag den 15. maj 2017

Velkommen til systemet. Mødet med 2. Leverandør ...

Var til møde hos det man kalder 2. Leverandør. Dem der skal hjælpe med en praktikplads til arbejdsprøvning. Konsulenten var ung. Tydeligvis temmelig uforberedt og meget lidt nærværende. Med min rekrutteringsbaggrund kunne jeg ikke lade være med, at tænke på hvilke kvalifikationer hun var blevet ansat på. Hun gnaskede tyggegummi. På den højlydte måde, hvor du både kan se hele gabet og høre en herlig snasken. Jeg tænkte om det ville være uforskammet at bede hende spytte lortet ud, jeg mener jeg er jo ret lydfølsom. Jeg undlod. Tænkte, at strategisk er det nok dumt at blive uvenner med konsulenten, min fremtid er jo på så mange måder i hendes hænder. Efter en indledning fra hende, hvor hun kørte flosklerne igennem, med træt og fuldstændig ligegyldig mine, startede et langt møde. Jeg troede at jeg havde svært ved at forstå ting, med min migrænehjerne, men hold nu fast. Min bisidder måtte overtage og gentage igen og igen hvordan tingene hang sammen. At lytte, skrive og ikke mindst gnaske tyggegummi var vist en anelse for meget for konsulenten. Og ikke mindst mig. Tilsidst valgte jeg bare at sætte Rapanden Rasmus på inden i hovedet. En sang jeg bruger, når jeg ved at jeg skal styre mit temperament. Det virker. Min bidsidder fortalte mig, at hun brugte Mariehønen evigglad.

Velkommen til systemet....
Kafka's processen rulles op for mig.
Jeg er ikke imponeret!
Fortalte jeg, at det selvfølgelig kostede et par dage med migræne?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar